Welkom op mijn blog

donderdag 26 januari 2012

Van notitieboekje naar scrapbook

Goedemorgen allemaal,

Hierbij kan ik jullie alvast mijn 1e projectje tonen. Voor de verhuizing kwam ik al op diverse blog de term Smashbook tegen. Natuurlijk nieuwsgierig geworden wat het was en na wat speurwerk op google en youtube kwam ik erachter dat het een soort van scrap dagboek/verzamelboek was. Dit leek mij heel erg leuk maar in het begin alleen nog maar te verkrijgen in Amerika. Dus tijdens de verhuizing verder blijven googlen want ja ik vond het toch een heel leuk idee en toen kwam ik diverse sites tegen van mensen die er zelf 1 hadden gemaakt. Dit leek mij wel ideaal omdat je hem dan ook helemaal aan je smaak kan aanpassen.

Dus heel dapper bij de Hema een notitieboekje gekocht en tja het is een boekje voor mezelf dus moest hij natuurlijk roze worden hi hi. En dit is het eindresultaat:


Ik heb het vrij rustig gehouden en ook niet te dik zodat je ook nog met goed fatsoen in het boekje kan werken. Het papier is van Maja Design, de stansjes van mijn moeder, het afdrukje van Tilda is uit de nieuwste collectie en heb ik ook van mijn moeder gekregen. Ik heb Tilda ingekleurd met Distress Inkt. Verder heb ik nog een letterstans van Tim Holtz gebruikt om scrap book erop te zetten. Nog een knoop met flosdraad en wat hotfixsteentjes. Zodra ik weer een pagina erin heb gemaakt zal ik deze aan jullie showen zodat jullie een idee krijgen wat het gaat worden.

Intussen tijd ben ik druk bezig om mijn hele hobby collectie op zolder op te bergen (wat ruim ik hoe op) en mijn werkplekje zo in te richten dat ik overal bij kan. Ook alle stempels aan het opbergen in cd-doosjes en overzichtelijk aan het maken. Van mijn ouders heb ik op mijn verjaardag 4 distress kastjes gekregen zodat ik mijn distress mooi en overzichtelijk op kan ruimen. Ik heb nou 2 kastjes gevuld dus ik kan nog even doorsparen voor meer distress kleuren hi hi. Zodra ik een beetje tevreden ben met mijn werkplekje maak ik nog een foto en zal ik hem aan jullie showen.

Groetjes,

Cynthia

11 opmerkingen:

Irene zei

Wat een leuk ide Cynthia om het gewoon helemaal zelf te maken en het ziet er zo leuk uit!!!! Heerlijk dat je straks je eigen plekje hebt en alles overzichtelijk om je heen, wat zul je genieten!!!!
Bij mij ziet het er (weer) uit of er een bom is ontploft. Dan is het zo fijn dat je gewoon de boel de boel kunt laten en je woonkamer altijd aan kant is. Maar normaliter heeft alles een vaste plek dus opruimen/pakken werkt uitstekend.

Liefs, Irene

Joke de Wit zei

Wat een leuk idee,ik ben benieuwd naar de volgende pagina.Groetjes Joke

Sieta zei

Hoi hoi,
Wat een SUPER idee om z'n boekje zelf te maken.
Moet er ook maar eens over nadenken om er een te maken (misschien hihihi).
Maar die van jou ziet er geweldig uit en ik kijk al uit naar je 1e pagina.

Liefs Mam

Ellen zei

Groot gelijk dat je zelf een smashbook maakt: veel leuker en stukken goedkoper (klinkt misschien tuttig, maar is toch niet onbelangrijk). Ik vind jou creatie hartstikke leuk. Nu nog vullen natuurlijk :)
Succes met je opruimactiviteiten: klinkt allemaal goed in ieder geval.

groetjes, Ellen

Liesbeth zei

Hij is heel mooi en rose geworden Cynthia.
Ik ben benieuwd naar het vervolg.
gr. Liesbeth

Sandra zei

Wat leuk zeg en wat een goed idee!! Ik heb hetzelfde boekje van de HEMA om nog te maken kaartjes in te zetten of om ff snel een ideetje op te schrijven maar had er niet aan gedacht om deze op te pimpen, dus misschien ga ik me er wel aan wagen!!
Veel plezier met het inrichten van je hobbyplekkie!!
Groetjes Sandra

Marijke en Chantal zei

Wat een goed idee om zelf zo'n smashbook te maken en mooi optepimpen. Prachtige letters heb je gebruikt(staan ook nog op mijn hebben lijst). Ben benieuwd naar de invulling.........succes verder met het inruimen van je hobbyplekje!!

Groetjes, Marijke en Chantal

Helen zei

wat een prachtig book heb je gemaakt. Ben heel benieuwd hoe je hobbyplekje eruit (als het klaar is); succes met op/inruimen. Lieve groetjes, Helen

Mirande zei

Superleuk idee en heel mooi uitgevoerd. Ik ben ook heel benieuwd naar je hobbyplekje.
Groetjes Mirande

Chantal zei

Minstens zo leuk idd om een smashbook zelf te maken! Veel plezier ermee en succes verder met opruimen!
Groetjes,
Chantal

greet zei

Wat een prachtig boekje heb je gemaakt.
Succes met opruimen van al je spulletjes.

Groetjes Greet