Welkom op mijn blog

woensdag 18 april 2012

Boekkaart geboorte

Goedeavond dames,

Eerst even wat huishoudelijke mededelingen hi hi. Als eerste wil ik iedereen bedanken voor de lieve reacties op mijn rommeltafel. Zo te lezen viel het nog reuze mee bij mij hi hi. Ten tweede wil ik iedereen bedanken voor de lieve reacties op mijn foto. Ik heb hem zonet meteen aangepast als mijn profiel foto. En natuurlijk wil ik ook iedereen nog heel erg bedanken op alle lieve reacties op mijn vorige kaart.

En dat brengt mij bij mijn nieuwe creatie. Zoals jullie hebben kunnen lezen is mijn collega vader geworden en natuurlijk moest er ook een geboortekaartje komen. Nu wilde ik geen gewoon geboortekaartje en in de laatste Magnolia Ink zag ik een uitleg voor een boekkaart. Deze had ik al een keer eerder voorbij zien komen en vond hem heel erg leuk. Ik heb wel even met de beschrijving zitten stoeien en de maten wat aangepast en dit is het resultaat:


Dit is de voorkant geworden. Het afdrukje had ik dus al ingekleurd op Ameland met Distress Inkt. Het DP dat ik heb gebruikt voor de hele boekkaart komt uit verschillende blokjes van Forever Friends. Een tekst van een stempel met een bedel eraan met babyvoetjes. Verder heb ik gebruikt een blaadjes stans, roze voetjes, bloemen met een parel erin, een hart doily uit de candy van Irene, 2 witte metalen hoekjes en aan de rechterkant een rand van een MS pons.

En hierbij de binnenkant:


En een close-up van de linkerkant:



Ik heb een hart stans gebruikt ook uit de candy van Irene en heb hier 4 harten van gemaakt en met een letterstans van Tim Holtz heb ik hier de letters van haar naam Emma in gemaakt.

En hierbij de rechterkant:


Mijn collega en zijn vrouw zijn erg gelovig (ik zelf helemaal niet) maar voor hun wilde ik er dus een mooie tekst in hebben staan. Na wat zoekwerk op internet vond ik deze tekst en ik vond hem voor hun heel mooi en toepasselijk. Ik heb nog sokjes gekocht en deze heb ik bovenop de tekst gelegd zodat die nog een beetje verborgen blijft:


De rand heb ik weer bewerkt met een MS pons en deze keer de vlinders. Voor mij gevoel miste ik nog iets en dat is uiteindelijk dit geworden:


Op de rug van het boek heb ik met een stans de geboortedatum van Emma gemaakt te weten 03-04-2012.

Verder heb ik aan de binnenkant een stuk lint geplakt zodat ik met een grote lus het boek dicht kan maken.

Ik ben heel erg benieuwd wat jullie er van vinden. Ik zeg het niet snel maar ik ben er echt super tevreden over en heel erg blij mee! Eindelijk is het echt een keer zo geworden zoals ik in mijn hoofd had.

Ik wens iedereen nog een hele fijne avond en tot de volgende creatie :-)

Groetjes,

Cynthia

Met deze creatie wil ik graag bij de volgende challenges meedoen:

Bunny Zoe's monthly challenge
7 kids college funds
Penny's paper challenge

13 opmerkingen:

Irene zei

Van mij krijg je een dikke pluim Cynthia want al maanden zie ik dit "boek" op talloze blogs maar het lijkt me veeeeel te ingewikkeld dus ik durf er niet eens aan te beginnen.
Je hebt er een beeldig geheel van gemaakt. Schattig mooi ingekleurd afdrukje, veel lieve details en een prachtig speciaal uitgezocht gedicht!!!
Leuk dat je de foto hebt geplaatst, nu je moeder nog zo ver krijgen dat we te weten komen hoe ze er uit ziet, hihihi!!!

Liefs, Irene

Tinie zei

Alles hieraan is zo ontzettend mooi!!! Super geheel, waar je met recht trots op mag zijn!!!

Groetjes Tinie

Joke de Wit zei

Wat een mooooooooi boek schitterend je hebt eer van je werk.Groetjes Joke

Sieta zei

Wauw wauw wauw, wat is dit SUPER MOOI geworden.
Ik weet dat het geen gemakkelijk iets is om te maken, dus je mag met recht trots op jezelf zijn met dit resultaat.
En je foto staat er prachtig op en tja Irene's vraag daar moet ik maar eens naar opzoek gaan hihihi.
Ook de layout staat zo mooier dan die met de witte randen aan de kant.

Liefs Mam

Marijke en Chantal zei

Een dikke 10+ krijg je van mij, wat een prachtig boekkaart! Zo leuk ook dat je de datum en naam hebt gebruikt, daardoor wordt het net even persoonlijker. Echt heel MOOI!!!

Groetjes, Marijke en Chantal

Dora zei

prachtig!!...dit model staat ook nog steeds om te maken....komt vast nog wel een keer.
dit heb je heel mooi gemaakt en zo lieve gedicht erbij.
zo persoonlijk!!
groetjes

Ellen zei

Je mag H-E-E-L erg tevreden zijn! Ziet er echt geweldig uit. Je hebt er echt een mooi persoonlijk kado van gemaakt. Het is helemaal af door het gedicht, datum en naam. Zijn de kersverse ouders zeker heel blij mee!

groetjes, Ellen

Chantal zei

Prachtig Cynthia! Hartstikke leuk model zo'n boekkaart en superleuk opgepimpt!
Groetjes,
Chantal

greet zei

Prachtig! Zo heb je een hele leuke en mooie cadeaukaart. Je hebt het met de tekst heel persoonlijk gemaakt.

Groetjes Greet

mags zei

Lovely creation. Thanks for joining us at Penny's Paper-Crafty Challenges.
Mags
x

Mina zei

fantastic book card Cynthia, what a great idea for a gift...thanks for joining in with our Bunny Zoes Crafts monthly challenge
Mina xxx
p.s. I have candy on my blog if you would like to join in...the link is at the top of my sidebar

Janny's Cards Creations zei

super leuk dit idee en erg mooi geworden. Groetjes Janny

Helen zei

Hoi Cynthia, wat een supermooie boekkaart en heel persoonlijk afgewerkt. Echt een toppertje hoor. Bij mij staat hij nog op mijn to-do lijstje, maar dat wordt alleen maar langer en langer ;-)
Groetjes, Helen