Welkom op mijn blog

maandag 16 april 2012

Zuster Tilda

Goedavond iedereen,

Mijn moeder en ik zijn niet alleen met alledaagse spulletjes naar Ameland geweest maar natuurlijk hebben wij ook onze distress, waterpenselen en wat afdrukjes meegenomen hi hi. We hebben een avondje heerlijk zitten kleuren en ik heb 2 afdrukjes in kunnen kleuren. Het afdrukje op onderstaande kaartje had ik ingekleurd en het afdrukje van mijn volgende kaartje.

Dit kaartje (en het volgende kaartje) hebben een korte uitleg nodig. Ik zal het proberen kort te houden hi hi. De vrouw van mijn collega is 2 weken geleden bevallen van een dochter. Helaas voor haar verliep de bevalling alles behalve vlekkenloos. Bij de geboorte heeft hun dochter haar sleuterbeen gebroken maar dit valt nog redelijk mee. De vrouw zelf heeft meteen na haar bevalling een 4 uur duren operatie gehad ivm bloedingen omdat een deel van de placenta bleef zitten. Het is zo kritiek geweest dat als de operatiekamer op dat moment niet vrij was geweest dat zij het niet overleefd zou hebben. Ze heeft na de bevalling en tijdens de operatie zoveel bloed verloren dat het lange tijd heel erg onzeker was of ze het zou halen. Gelukkig heeft ze het overleefd en na 1,5 week in het ziekenhuis is zij net voor het weekend thuis gekomen. Ik heb voor haar onderstaande kaartje gemaakt:


Nurse Tilda heb ik gekregen van Irene! Dank je wel Irene hij kwam nu heel erg van pas. Ik heb haar ingekleurd met distress. Het DP papier komt uit mijn restjes bak en weet zo even niet meer van wie het is. Voor het eerst heb ik een rand genaaid/gestikt op de kaart. Het stond al een tijdje op mijn te doen lijstje en ik vond het echt iets voor deze kaart. Hetzelfde geldt voor het wondgaas dat ik heb gebruikt. Verder heb ik nog bloemen, parels op een stokje, bedel, plakparels en een strik gebruikt.

Nu las ik op het blog van mijn moeder dat er iemand heel erg nieuwsgierig was hoe ik eruit zag hi hi omdat ik op mijn profielfoto een heel klein kaboutertje lijk hi hi. De foto op mijn moeders blog laat mij vanaf de zijkant zien en ik dacht dat kan beter dus bij deze:


Deze foto is genomen op de boot van Ameland op de terugreis. Meestal heb ik mijn haar zoals op deze foto vast in een knotje maar soms heb ik het los met krullen zoals op de foto van mijn moeder.

Nou dat was weer een heel verhaal. Ik ga snel verder met mijn geboorte creatie en zodra deze af is zal ik hem aan jullie tonen.

Nog een hele fijne avond.

Groetjes,

Cynthia

Met dit kaartje wil ik graag bij de volgende challenges meedoen:

Lili's little fairies
Papertake weekly

11 opmerkingen:

*mieke* zei

Wat een mooie kaart heb je gemaakt! En deze foto is super leuk zeg... Ik zeg: Maak er je profiel foto van!
Groetjes Mieke

Helen zei

Wat een verhaal.... maar je kaartje is wel heel mooi en toepasselijk. Je foto vind ik erg mooi en inderdaad je bent er beter op te zien als die kabouter ;-) op die grote stoel. Lieve groetjes, Helen

Irene zei

Hoi Cynthia,

Wat betreft je enige foto sluit ik me helemaal bij Mieke aan......weg met die dwerg op die gigastoel en je super leuke toet er op!!!!!
Je kaart is beeldig en zal warm ontvangen worden, wat een vreselijk verhaal maar gelukkig met een goede afloop!!!!

Liefs, Irene

Wil zei

Na het zien van je mooie en leuke blog ben ik gelijk volger geworden. Je maakt echt hele mooie creaties.
Zou het erg leuk vinden als je ook een een kijkje bij mij komt nemen.

Groetjes Wil

Dora zei

tjee...wat een verhaal....met gelukkig een goede afloop en dan op voor het herstel. wat zal dit een angst gevoel op haar hebben gehad.
je hebt een mooie kaart gemaakt voor haar.
mooi die pareltjes op de kaart.
en je foto.....hartstikke leuk.
die profiel foto is wat klein....maar ik vind het wel een leuke foto....die grote stoel met jouw erop. ((-:
wel leuk dat je het op deze manier hebt gebracht in je blogbericht.
succes!!
groetjes

Mirande zei

Hoi Cynthia,
Het is inderdaad wel leuk om je nu ook een keer van wat dichterbij te kunnen zien. Ik had echt ook geen idee hoe je eruit ziet al is het wel een originele foto.
Ik vind je kaartje heel erg leuk. Ik ben sinds kort ook aan het uitproberen met naald en draad. Ik heb er niet echt gevoel voor maar vind het altijd wel erg leuk staan op kaartjes en andere scrapcreaties. Ik heb alleen nog nooit met wondgaasjes gewerkt dat moet ik ook maar eens gaan doen want dat staat toch wel heel leuk, zeker bij deze zuster.
Groetjes Mirande

Mirande zei

Hoi Cynthia,
Het is inderdaad wel leuk om je nu ook een keer van wat dichterbij te kunnen zien. Ik had echt ook geen idee hoe je eruit ziet al is het wel een originele foto.
Ik vind je kaartje heel erg leuk. Ik ben sinds kort ook aan het uitproberen met naald en draad. Ik heb er niet echt gevoel voor maar vind het altijd wel erg leuk staan op kaartjes en andere scrapcreaties. Ik heb alleen nog nooit met wondgaasjes gewerkt dat moet ik ook maar eens gaan doen want dat staat toch wel heel leuk, zeker bij deze zuster.
Groetjes Mirande

Marijke en Chantal zei

Tjee wat een verhaal, gelukkig goed afgelopen! Maar dat is zeker een prachtig kaartje waard. En ik sluit me bij Mieke aan, gebruik deze foto als profiel.

Groetjes, Marijke en Chantal

Ellen zei

Je staat mooi op de kiek! Altijd leuk om te zien hoe iemand er in het eggie uitziet.
Je kaart vind ik erg mooi gemaakt, zeker met het verhaal erbij: wat een toestand en wat heerlijk dat het goed is afgelopen. En het kleuren met distress ziet er goed uit.

groetjes, Ellen

Sieta zei

Hoi hoi, oeps wat heb ik losgemaakt met jouw foto op mijn blog hihihi.
Maar ik zie dat je (nog) geen gehoor hebt gegeven aan de oproep.
Het afdrukje had ik natuurlijk al klaar gezien maar de kaart die je ermee gemaakt hebt is prachtig geworden.
Ik ben benieuwd naar de andere kaart.

Liefs Mam

Sharon Caudle zei

Adorable card! Thanks so much for sharing your wonderful talents with us at Papertake Weekly, and hope you join us again soon!
hugs, Sharon